Leandro Erlich

ลีอันโดร เออร์ลีช

Argentina
-

Leandro Erlich was born in Argentina in 1973. He lives and works in Buenos Aires and Montevideo. Over the past two decades, his work has been shown internationally and featured in the permanent collections of major museums and private collectors. He enjoys particular renown in Asia, and his most recent exhibitions at the MORI Art Museum (Tokyo, 2017) and the HOW Art Museum (Shanghai, 2018) have attracted hundreds of thousands of visitors. On July 4 th , he opened LIMINAL, a major anthological exhibition at MALBA (Buenos Aires) and one week later on July 10 th , 2019, he became the first non-Chinese artist to occupy the entire exhibition space at the CAFAM (Central Academy of Fine Arts, Beijing), China’s premiere museum, with the show The Confines of The Great Void.

Erlich began his professional career at 18 with a solo exhibition at the Centro Cultural Recoleta in Buenos Aires and, after receiving several fellowships (El Fondo Nacional de las Artes, Fundación Antorchas), went on to study at the Core Program, an artist residency in Houston, Texas (Glassell School of Art, 1998); there, he developed his signature installations Swimming Pool and Living Room. In the year 2000, he participated in the Whitney Biennale with the work Rain, and in 2001 he became Argentina’s representative at the 49 th Venice Biennale with Swimming Pool, a landmark piece that is part of the permanent collection at The 21st Century Museum of Art of Kanazawa (Japan) and the Voorlinden Museum (Netherlands).

His public works include La Democracia del Símbolo, a joint intervention in the Obelisco monument and MALBA Museum that captivated the city of Buenos Aires in 2015; Maison Fond marked the UN Climate Change Conference in Paris and is on permanent display at the Gare du Nord (Nuit Blanche, 2015); the celebrated installation Bâtiment (Nuit Blanche, Paris, 2004) has been reproduced in countries across the globe (France, The UK, Australia, Japan, Argentina, Ukraine, Austria); in 2018, Ball Game was commissioned by the IOC to commemorate the Summer Youth Olympics in Buenos Aires. Port of Reflections has been exhibited at the MMCA (Seoul, Korea, 2014), at MUNTREF (Buenos Aires, 2016) and at the Neuberger Museum of Art (New York, 2017). Palimpsest is on permanent display at the Echigo-Tsumari Art Triennale (Kinare, Japan, 2018).

Erlich has received numerous awards, including: The Roy Neuberger Exhibition Award (NY, 2017), the Nomination for the Prix Marcel Duchamp (Paris, 2006), the UNESCO Award (Istanbul, 2001), El Premio Leonardo (Museo Nacional de Bellas Artes, Buenos Aires, 2000), el Fondo Nacional de las Artes (Buenos Aires, 1992). As a conceptual artist, his work explores the perceptual bases of reality and our capacity to interrogate these same foundations through a visual framework. The architecture of the everyday is a recurring theme in Erlich’s art, aimed at creating a dialogue between what we believe and what we see, just as he seeks to close the distance between the museum or gallery space and daily experience


show more

ลีอันโดร เออร์ลีช เกิดที่ อาร์เจนตินา ในปี พ.ศ. 2516 เขาทำงานและอยู่ที่ กรุงบัวโนสไอเรส  และ มอนเตวิเดโอ(ประเทศอุรุกวัย) ตลอดการทำงานที่ผ่านมามากกว่า 20 ปี ผลงานของเขาได้ถูกรับเชิญให้ไปแสดงในระดับนานาชาติ และ จัดแสงถาวรในพิพิธภัณฑ์ที่มีชื่อเสียงมากมาย รวมผลงานส่วนตัวสำหรับนักสะสม

สำหรับในเอเชียนั้นเขาได้จัดแสดงผลงานอย่างมากมาย รวมถึงงานแสดงล่าสุดที่ MORI Art Museum ใน โตเกียว พ.ศ. 2560 และ  HOW Art Museum (เซี้ยงไฮ้, พ.ศ. 2561) ซึ่งมีนักท่องเที่ยวไปชมเป็นแสนคน และในวันที่ 4 กรกฏาคม 2562 ที่ผ่านมาเขาได้เปิดตัว LIMINAL นิทรรศการเชิงมนุษย์ศาสตร์ ที่ MALBA (บัวโนสไอเรส) และ หนึ่งอาทิตย์หลังจากนั้น เมื่อวันที่ 10 กรกฏาคม 2562 เขาได้เป็นศิลปินต่างชาติคนแรกที่ได้ใช้พื้้นที่เต็มการแสดงของ CAFAM (Central Academy of Fine Arts)ที่ปักกิ่ง กับการแสดงผลงานชุด The Confines of The Great Void

ลีอันโดร เป็นศิลปินอาชีพ ตั้งแต่อายุ 18 ปี กับ งานแสดงเดี่ยว ที่ Centro Cultural Recoleta in บัวโนสไอเรส และ หลังจาก ได้รับทุนจาก El Fondo Nacional de las Artes, Fundación Antorchas และได้ไปเรียนที่ the Core Program, ในโครงการ artist residency ที่  Houston, Texas (Glassell School of Art, พ.ศ. 2541); ซึ่งที่นั่นเอง เขาได้พัฒนาสร้างสรรค์ผลงานศิลปะจัดวางชิ้นเอก Swimming Pool and Living Room. 

ในปี พ.ศ. 2543 เขาได้เข้าร่วมที่ Whitney Biennale กับผลงาน Rain และในปี พ.ศ. 2544 เขาได้เป็นตัวแทนของประเทศ อาร์เจนตินา เพื่อนำเสนอผลงาน Swimming Pool ใน Venice Biennale ครั้งที่ 49 ซึ่งต่อมาผลงานชิ้นนี้ได้กลายเป็นชิ้นงานถาวรของ The 21st Century Museum of Art ที่ Kanazawa ประเทศญี่ปุ่น  และ Voorlinden Museum ประเทศ เนเธอร์แลนด์

ผลงานศิลปะจัดวางแบบสาธาณะของเขาได้รับความนิยมอย่างมากมาย อาทิ La Democracia del Símbolo ที่ สื่อสารกับพื้นที่ของ อนุเสาวรีย์ Obelisco กับ พิพิธภัณฑ์ MALBA Museum นั้นได้รับความนิยมเป็นอย่างมากที่ บัวโนสไอเรส ใน พ.ศ. 2558; ผลงาน Maison Fond สำหรับการประชุม UN Climate Change Conference ที่ ปารีส Paris and และ ปัจจุบันถูกนำไปแสดงอย่างถาวรที่ Gare du Nord (งาน Nuit Blanche, 2015); ผลงาน Bâtiment (Nuit Blanche, Paris, 2004) ได้ถูกนำไปสร้างซ้ำเพื่อจัดแสดงในประเทศต่างๆทั่วโลก อาทิ ฝรั่งเศส, อังกฤษ, ออสเตรเลีย, ญี่ปุ่น,อาร์เจนตินา, ยูเครน, ออสเตรีย) ในปี พ.ศ. 2561, ผลงาน Ball Game ที่ได้รับการว่างจ้างโดย IOC เพื่อฉลองในงาน Summer Youth Olympics ที่ บัวโนสไอเรส   ผลงาน Port of Reflections ที่เดินทางไปจัดแสดงตามสถานที่ต่างๆ อาทิ MMCA (โซล เกาหลีใต้ พ.ศ.  2557), ที่ MUNTREF (บัวโนสไอเรส, พ.ศ. 2560) และที่ Neuberger Museum of Art (นิวยอร์ก, พ.ศ. 2560) ผลงาน Palimpsest ปัจจุบันแสดงถาวรอยู่ที่ the Echigo-Tsumari Art Triennale (คินาเระ ญี่ปุ่น พ.ศ. 2561).

ลีอันโดร ได้รางวัลมาอย่างมากมาย อาทิ The Roy Neuberger Exhibition Award (นิวยอร์ก, พ.ศ. 2561), ถูกเสนอชื่อใน  Prix Marcel Duchamp (ปารีส, พ.ศ. 2549), the UNESCO Award (อิสตันบูลl, พ.ศ. 2544), El Premio Leonardo (Museo Nacional de Bellas Artes, บัวโนสไอเรส พ.ศ. 2543), el Fondo Nacional de las Artes (บัวโนสไอเรส , 2535) และในฐานะศิลปินที่ทำงานแฝงไปด้วยแนวคิดงานผลงานของเขานั้นมักจะทำให้เราตั้งคำถาม และ ชวนให้เรานึกถึงคำว่า อย่าเชื่อในสิ่งที่เห็น เพราะสิ่งที่เห็น บางครั้งก็ไม่ได้เป็นอย่างที่คิด


show more
Artwork
to be revealed soon
No items found.
No items found.
No items found.

Related