END (2002–08)

The trilogy of films, END (2002–08) is a three-screen film installation that represents a selection of the works produced by Casas in some of the most distant and extreme environments on the planet – Patagonia, the Aral sea and Siberia. During the arduous research process where he lived for extended periods of time with people from what seems to be the periphery of civilisation, the artist documents disappearing ways of life, the collective imagination of these places and the inhabitants’ mythic idea of the end of the world. The remoteness and harshness of the landscapes, places and living conditions captured in the work convey a sense of abandonment, and of the “End”, presenting an archaic past while alluding to a post-apocalyptic future

Image Credit:
Courtesy of SoHirai

show more

ภาพยนตร์ไตรภาค END ระหว่างปี พ.ศ. 2547 - 2551  เป็นศิลปะจัดวางฉายภาพยนตร์สามหน้าจอที่รวบรวมผลงานคัดสรรของคาร์ลอสที่ถ่ายในสภาพแวดล้อมที่ห่างไกลและไม่เหมาะสมต่อการดำรงชีวิตที่สุดในโลกอย่างพาตาโกเนีย ทะเลอารัลและไซบีเรีย ในระหว่างกระบวนการวิจัยอันยากลำบากที่เขาต้องอาศัยอยู่ร่วมกับผู้คนจากดินแดนที่เป็นเหมือนขอบนอกอันไกลโพ้นของอารยธรรมเป็นระยะเวลานาน เขาได้บันทึกเกี่ยวกับวิถีชีวิตที่หายไป จินตนาการร่วมเกี่ยวกับสถานที่เหล่านี้ และความเชื่อตามตำนานเกี่ยวกับวันสิ้นโลกของผู้อยู่อาศัย ความห่างไกลและความโหดร้ายของภูมิประเทศ สถานที่และสภาพความเป็นอยู่ที่ได้รับการบันทึกลงในผลงานของเขา สื่อถึงความรู้สึกของการถูกละทิ้งและ "การสิ้นสุด" ผ่านการฉายให้เห็นถึงอดีตอันไกลโพ้นในขณะเดียวกันกับการแย้มให้เห็นถึงอนาคตหลังหายนะ

Image Credit:
Courtesy of SoHirai

show more
also at
The PARQ

Related